TAYLOR SWIFT FANS, HÖR UPP!

Intresserad av att veta vilka olika personer Taylors låtar handlar om? Jag undrade verkligen över det och bestämde mig för att leta lite. Och nu delar jag med mig av informationen för er som nu är intresserade. Känns som det här har blivit något av en fan blogg. Haha, nejmen eftersom jag ser upp till alla mina idoler så sjukt mycket är jag intresserad och de är en del av mitt liv. Och eftersom den här bloggen handlar om mitt liv, så skriver jag vad jag vill i den.

FRÅN SPEAK NOW:
Dear John - Den handlar om John Mayer. Taylor har inte sagt att det är sant, men det är nästan för självklart.
Back To December - Handlar om Taylor Lautner. Jag tyckte så sjukt mycket om dem som par och det var så gulligt av Taylor att skriva låten. Hon ville förmedla den som en förlåtelse till honom. Back To December är ju en av mina favoriter så jag tycker att det är sjukt kul att just den handlar om Taylor.
Better Then Revenge - Den handlar om Camilla Belle. Hon 'stal' Joe ifrån henne.
Last Kiss - Joe Jonas
Long Live - Till alla hennes fans och hennes band för att dem/vi alltid finns där för henne.
Never Grow Up - Om hur gärna hon ville slippa växa upp. Hon skrev om hur hon kände när hon flyttade hem i från och hur ensam hon kände sig i sin egna lägenhet.
Innocent - Kayne West
Enchanted - Adam Young (från Owl City)
Mean - Bob Lefsetz. Det var en kille som först var ett fan men sen utsatte henne för trakasserier, falska rykten och så vidare. Hon skrev den även för att försöka stoppa mobbning bland barn.
Story Of Us - Också John Mayer.
Mine - Det är ett framtidsperspektiv. Hon säger att det kommer att hända, och vem än den här killen är kommer han att vara det bästa som hänt henne.
Speak Now - Det var en av Taylors kompisar som berättade om att killen hon gillade skulle gifta sig, och sen fick hon bara idéen.
Sparks Fly - Den här visste jag faktiskt redan, eftersom jag kollade på en 45 minuters intervju med henne igår. Den handlar om en av hennes ungdomskärlekar, möjligtvis Drew som Teardrops on my guitar handlar om eller Cory som Stay Beautiful handlar om.
Haunted - En låt som jag tycker är grymt bra och som jag lyssnar och spelar på hela tiden. Den passar oerhört bra in i Hunger games, tänkte jag som Tribute, när Peeta är tillfångatagen hos regimen och Katniss är i distrikt 13 med Gale, men det spekuleras om att hon antingen skrev den om Joe, eller att hon skrev den efter att hon läste New Moon ur The Twilight Saga, eftersom låten förekommer en kort period i filmen.

FRÅN FEARLESS OCH TAYLOR SWIFT:
Det här har jag vetat innan genom att kolla på intervjuer och så vidare, men tyvärr vet jag inte alla.
Forever and Always - Om Joe Jonas. Han ska tydligen ha sagt just Forever And Always till henne en gång och sen kom hon på en sång om det, helt enkelt.
Teardrops on my guitar - Den här killen Drew, haha.
Stay Beautiful - Om en annan kille som jag nämnde tidigare, Cory.
Fifteen - Om hur hon kände när hon var femton år, och när hon träffade sin bästa vän Abigail.
Love Story - Hon ville dejta en kille som hennes föräldrar inte ville att hon skulle dejta, eftersom han var 'fel kille för henne'. Så hon satt på sitt sovrums golv och tänkte på hur orättvist det var att hon inte fick dejta den här killen, och sen kom "That you were Romeo, you were throwing pebbles and my daddy said stay away from Juliet" bara till henne. Hon visste inte vart i texten hon skulle placera det, utan bara att det skulle vara med. Och tja, det är det ju också.
A place in this world - Taylor kände inte att hon passade in någonstans, och att hon ville hitta ett ställe i världen som var ämnat för henne.
Tied Together With A Smile - En av hennes vänner som hade anorexia.
I'm Only Me When I'm With You - Om hennes bästa vän.
The Best Day - Behöver man bara lyssna ordentligt på texten för att fattta, till hennes mamma.
Tim McGraw - Om en kille hon träffade på ett läger, och sen kom hon konstigt nog att tänka på sin idol Tim McGraw.
Breathe - Det är en sång som hon och Colbie skrev tillsammans om att säga farväl för evigt.
Hey Stephen - Om en kille som var populär, som hon hade en crush på. Hon försökte förklara alla anledningar till varför han skulle välja henne bland alla andra tjejer.
Mary's Song (Oh My My My) - Hon skrev den om ett par som bodde granne med henne när hon var yngre. De hade alltid varit gifta och hade kommit över på middag hos dem en kväll och Taylor hade tyckt att de var så söta tillsammans. Att de var det perfekta paret, helt enkelt, och det var så hon också ville ha det i ett förhållande.
Our Song - Den skrev hon när hon var tillsammans med en kille på gymnasiet, för att hon ville ägna en låt till honom helt enkelt.
The Outside - Om hur hon kände att kända personer utnyttjade hennes talang för att skriva låtar, och inte lät henne själv sjunga dem, och pressen hon hade på sig.
The Way I Loved You - Handlar om att vara kär i en dålig kille men tillsammans med en trevlig och bra kille istället. Den låten är inte personlig.
White Horse - Handlar om att tjejer ska inse att kärlekslivet inte är en saga.
You're Not Sorry - Taylor skrev den när hennes pojkvän hade varit otrogen och han ville att hon skulle tro på honom igen, men att han egentligen var en lögnare. Jag tror personligen att den här historien kan ha något att göra med White Horse också.
You Belong With Me - Taylor hörde en av sina manliga vänner prata i telefonen med sin flickvän. Hon gnällde bara på honom för att han inte kom till olika saker och så vidare. Så Taylor låtsades att hon var kär i honom istället och att hon ville göra allt för att få honom att inse att det skulle vara dem två.

Så här mycket vet jag. Nu vet ni det också, kärlek! xx


Jag önskar verkligen att de kunde bli tillsammans igen, aw. (notera Taylors leende när hon kramar honom, asså awie)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

Mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback