Dag 14 – En låt som betyder någonting för mig, och varför

 
Mina närmaste vänner trodde troligen att jag skulle välja Safe and Sound, och ja, den låten betyder jätte mycket för mig och visst det är min favoritlåt, men det finns ingen låt som jag har så mycket minnen till som den här låten. Jag kommer ihåg första gången jag hörde den. Jag satt i en van mitt i Thailand, och det var mörkt ute och det luktade på ett speciellt sett. Och direkt när jag hörde låten blev jag så jävla tagen. Det blev snabbt min favoritlåt av killarna och är fortfarande det idag. Jag får en speciell känsla i kroppen varenda gång jag hör den, och det känns alltid som om jag känner den där lukten när jag hör den. Jag minns en annan gång, när jag skulle ta bussen till en av mina gamla kompisar, och lyssnade på låten. Det snöade ute och jag var bara klädd i mjukiskläder och täckjacka. Men det var så fint. Och yttligare en gång, det var precis när jag kom hem från Thailand. Jag satt ute på min balkong och lyssnade på den. Just då var jag heartbroken fortfarande, ni jättejätte gamla läsare kanske kommer ihåg den tiden, och jag grät floder där jag satt i mörkret, det snöade framför mig och det var iskallt. Så den här låten betyder allting för mig, lika mycket som de fem killarna ovanför gör. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

Mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback