anywhere, everywhere, somewhere.

Hade tråkigt, så jag googlade efter en blogglista. Den här handlar om hur länge jag har bloggat och så vidare.

1.Hur länge har du bloggat?
Åh, skapade min första blogg när jag var nio år, i Maj någon gång. Så i tre år ungefär.

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?
Jag trodde väl typ att man behövde vara känd för att få följare på bloggen. Sedan fattade jag noll om kodning och grejer och tyckte att alla hade så fina designers, haha.

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Åh, som jag fortfarande följer? Hannalovisasol. Faktiskt har jag inte riktigt fastnat för någon av de där överdrivet stora bloggarna som Kenza, Kissie eller Paow. Dunno why.

4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
I mina första inlägg på den här bloggen känner jag att jag var allmänt ful och chaiberoende. OM jag skulle kunna läsa mina gamla från min första blogg skulle jag förmodligen sitta här och asgarva.

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
Oj, vänta måste räkna... 12. Dessa läser jag varenda dag.

6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Fyra stycken är fansiter, om det nu räknas. Resten är personliga/dagboksbloggar.

7. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Har helt ärligt ingen aning faktiskt, helt seriöst, ahha.

8. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Också svår fråga. Jag är busig och skippar dom h3h3.

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Mina föräldrar tror att jag är fjollig för att jag bloggar. Men de har inte min adress heller, höhö. Mina vänner bloggar ju också så ja. Jag bloggar för att det är kul att skriva av mig.

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Fråga Sandra eller Felicia, de känner mig bäst haha.

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
För det mesta är jag 100 % öppen med allt. Men om jag är sur på någon/ovän ger jag självklart inte ut personen i frågas namn och så vidare. Det är så aselakt.

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Haha jadu, vad bloggar jag inte om? En sak som jag aldrig någonsin skulle kunna tänka mig att skriva om är saker som ger mig självförtroende, som "omg jag är så snygg". Jag klagar mer på att jag är "så ful". Jag hatar sådana personer, no offense.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Alltså. Jag tycker att det är roligt att bara skriva av mig. Från början ville jag att folk skulle hitta hit av sig själva, och det gjorde dem. Tills för ungefär en månad sedan hade jag 50 unika om dagen. Nu har jag börjat kommentera andras bloggar och så vidare, och har fått fler unika (70-150 om dagen). Tror däremot att varenda människa som bloggar, bloggar för att få bekräftelse, ja.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Ja, jag tror faktiskt det. Det är ungefär som att prata med dem, ahhaha.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?

Inte en enda. Faktiskt.

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Nja, vet inte riktigt.

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?
Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?

Nope, ingen har kommenterat något elakt, någonsin.

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Åhja. För ett halvår sedan var jag... inte mig själv. Dock var det personer jag känner IRL's bloggar. Nu skulle jag inte ens komma på tanken. Men jag har skrivit många deppinlägg in min blogg och så vidare, och det tas alltid bort ungefär en dag efter när jag är på bra humör igen, haha.

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Jag ägnar större delen av min tid framför datorn, och då är det bloggen/andra bloggar som gäller. När jag håller på med en nya design tar jag en halvtimme till den om dagen, och min vanliga blogg ägnar jag ungefär en timme per dag till att skriva inlägg, även om det ibland blir fler. Dessutom har jag ju två noveller också vilket tar tre timmar totalt av min dag. Ni förstår säkert hur jag tänker, den tar tid ifrån mig.

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?

Jag älskar att blogga, det är en slags frihet. Men det beror på. Om två år är jag 15, vilket gör att jag troligen kommer ha mycket i skolan då, så jag vet inte.

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
De påverkar nog mest varandra, skulle jag tro.

22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Vad som betyder är att folk faktiskt är intresserade av att läsa om mitt liv och vad jag gör. Har ju haft problem med mitt självförtroende till och från och det hjälper så sjukt mycket med gulliga kommentarer och att veta att folk faktiskt läser.

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Av många blir jag sjukt inspirerad, vilket gör mig glad och hjälper mig i min vardag. Skulle nog säga det.


Kommentarer
Postat av: EMMAS!

vad görs?:D

2012-05-21 / 14:27:12
URL: http://eemma.se

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

Mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback