Ricinolja

Som jag berättade förra veckan har jag börjat prova ricinolja. För mig verkar det funka faktiskt. Syftet för mig var att få längre och blondare hår, men det reparerar även topparna. Jag rekommenderar detta, men som en varning kan jag säga att det inte fungerar för alla. Det kan förekomma allergiska reaktioner samt att du tappar tårtussar. Dock är det väldigt ovanligt. För er som vill prova tänker jag göra en guide för hur man gör.

Massera in ricinoljan i hårbotten och dra sedan ut det i längderna. Ha det i håret i ungefär 30-40 minuter och gå sedan in i duschen. Schamponera håret en gång utan vatten, alltså utan att skölja igenom håret innan. Efter det kan du skölja ur det, och se till att göra det ordentligt. Schamponera håret sedan yttligare en gång när håret är vått. Om du har riktigt tjockt hår kan du även behöva göra det fler gånger. Sen fortsätter du att duscha som vanligt, om du t ex har balsam och inpackning och sånt där.

Gör det 2-3 i veckan. Inte mer än så.
Om du har frågor kan du lämna en kommentar.


Kommentarer
Postat av: Nora

Sv; Jag mår bra! :)



Så hur har din dag varit? :D

2012-05-05 / 18:42:49
URL: http://atnora.blogg.se/
Postat av: ▲ L I N D A

allt bra? :)

2012-05-05 / 19:29:45
URL: http://xiaos.blogg.se/
Postat av: Isacs Mamma

jo då de e lugnt här med :) vad händer i kväll?

Kram!<3

2012-05-05 / 20:21:47
URL: http://isacsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

Mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback